پست قبلی کتاب هایی که از فیلم های اقتباسی شان بهتر هستند معرفی 6 کتاب آموزش نویسندگی

برای نویسنده شدن چه کتاب‌هایی بخوانیم؟

6 رای 4
معرفی 6 کتاب آموزش نویسندگی

9

نویسندگان خوب به دنیا نمی‌آیند، آن‌ها ساخته می‌شوند. درحالی که برخی از افراد استعداد بیشتری برای نوشتن نسبت به دیگران دارند، اما از میان آن‌ها تنها عده کمی نویسنده می‌شوند. برای تبدیل شدن به یک نویسنده، ابتدا باید مهارت‌های نوشتاری را کسب کرد و بهبود بخشید.

بهترین راه برای بهبود این مهارت‌ها، نوشتن، نوشتن، و نوشتن است! اما یافتن یک کتاب خوب راهنما برای ورود به این عرصه، به عنوان اولین گام می‌تواند بسیار مفید و ضروری باشد. خواندن کتاب آموزش نویسندگی یکی از راه های تقویت نویسندگی است.

پیشنهاد مشاورین چی بخونم به شما

مقدمه

هدف از تألیف كتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز آمادگی برای كنكور و آزمون های آزمایشی تستی است. چیدمان فصل ها متناسب با كتاب درسی است، ولی زیر فصل تعادل (قسمت مسائل) به فصل آخر منتقل شده است. لحن كتاب نیز مانند سایر كتاب های شیمی خیلی سبز صمیمی است. این کتاب در دوجلد از انتشارات خیلی سبز به چاپ رسیده بود که در این کتاب به شکل تک جلدی شده است.

در ادامه به بررسی کتاب شیمی دوازدهم خیلی سبز می پردازیم.

فهرست كتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز شامل صفحات تست های سری A و Z، پاسخنامه ی كلیدی و پاسخنامه ی تشریحی است. این کتاب در مجموع دارای 1530 تست است و 664 صفحه دارد. قبل از خرید اینترنتی کتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز ادامه این مطلب را بخوانید.

 

آموزش (درسنامه)

در نگارش درسنامه های شیمی دوازدهم تست خیلی سبز سعی شده مطلب به گونه ای ساده بیان شود كه كاملا قابل فهم باشد و ابهامی برای مخاطب پیش نیاید. در جاهایی كه نیاز بوده نیز مطالب تركیبی با آن موضوع آورده شده است. حجم درسنامه ها معقول است و تمام آنچه كه باید را پوشش میدهند، حتی بیشتر.

در نگارش درسنامه به تمارین كتاب درسی توجه ویژه شده است. همچنین سعی شده نكات سوالات كنكور های سال های اخیر تا آنجا كه نیاز بوده در درسنامه آورده شوند. مخاطب درسنامه دانش آموزان با هر سطحی میتوانند باشند و به خصوص برای دانش آموزان ضعیف به دلیل بیان ساده و صمیمی و قابل فهم آن كمك كننده است.

اگر عمق دادن به مطالب و اموزش نكته وار و تستی را دو سر یك بازه در نظر بگیریم، درسنامه كاملا به سمت آموزش عمقی قرار میگیرد. درسنامه در بعضی قسمت ها از محتوای كتاب های نظام جدید خارج شده؛ مثلا در قسمت تعادل، در كتاب های نظام جدید، تعادل جامدات حذف شده كه در این کتاب مشاهده می شود. البته خواندن این بحث خالی از لطف نیست.

در درسنامه سعی شده ابتدا با مثالی ساده مطلب آموزش داده شود و سپس سراغ مسائل پیچیده تر رفت. این كار به نحو احسن انجام شده است. درسنامه ی کتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز برای پاسخ گویی به بیشتر تست ها كافی است و ٧٠٪ تست ها همان مطالب در تیپ و شمایی متفاوت و با بیانی دیگر هستند.

همان طور که ذکر شد در نگارش درسنامه، قسمت مسائل تعادل از فصل یك به فصل چهار منتقل شده است كه باعث سردرگمی خواننده میشود. بهتر بود مطالب مربوطه در جای خودش گفته میشد.

از ویژگی های خاص درسنامه های كتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز خود آموز بودن آنهاست. در مبحث رسانایی الكتریكی عبارتی بیان شده تحت این عنوان كه محلول الكترولیت های قوی، معمولا رسانای قوی جریان برق هستند. بهتر بود به جای معمولا از واژه ی اغلب استفاده میشد. البته كمی پایین تر نكته ی آن در درسنامه گفته شده.

بعضی قسمت های درسنامه تحت عنوان »شیمیوفیل ها بخوانند« آورده شده است كه در آن نكات مفهومی خوبی آورده شده که معمولا در حد كنكور است. توصیه میشود این قسمت ها به دقت مطالعه شوند.

 

تست (تمرین)

در شیمی دوازدهم تست خیلی سبز تست ها از نظر تعداد برای هر موضوع كاملا مناسب هستند و ترتیب آنها نیز اغلب از آسان به سخت در هر تیپ است. تست ها شامل دو بخش سری A و Z می باشند كه سری A شامل سوالات روتین، تیپ ها و نكته های متداول هستند و سری Z شامل سطوح بالاتر تست ها و همچنین تست هایی با ایده ی نو است.

در سوالات سری Z تست های خارج محتوای كنكور هم وجود دارد كه زدن آنها فقط به دانش آموزان قوی توصیه میشود. مثلا به دست آوردن تابت تعادل از طریق هس كه قوانین خاص خودش را دارد ولی با روش روتین نیز حل میشود كه موضوع آنها خارج از اهداف كتاب درسی است.

از ویژگی های خوب تست های كتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز نشان دار بودن یك سری از سوالات است كه به دانش اموزانی كه وقت كافی برای حل همه ی تست ها ندارند، كمك شایانی در فراگیری هر چه كامل تر مبحث میكند. تست ها به شكل میكروطبقه بندی هستند و در آنها تیپ های مختلف پوشش داده شده اند. همچنین در آنها تست های كنكور های سال های اخیر به خصوص ٩٢ تا ٩٨ و همچنین المپیاد های علمی آورده شده است. سعی شده ایده ی تست هایی كه از كنكور آورده نشده اند، در قالب تست های تالیفی گنجانده شوند.

مخاطب تست ها دانش آموزان با هر سطحی میتوانند باشند. پاسخ های تشریحی كامل هستند و تمام توضیحات لازم داده شده است و در صورت لزوم تمام عبارات بررسی شده اند.

موضوعی كه راجع به درسنامه ی تعادل و بردن آن به فصل چهارم کتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز گفته شد راجع به تست ها هم صدق میكند. از نكات مهم مسائل اسید و باز قسمت خنثی شدن است كه در مسائل سری پنجم و هفتم به آن پرداخته شده است. این دو سری شامل دو تیپ مختلف هستند؛ اولی خنثی شدن یون هیدرونیم و دومی خنثی شدن نمك. بهتر بود برای درك بهتر این دو موضوع این دو سری از تست ها پشت هم می آمدند و توضیحات كاملی داده میشد كه هم رفع ابهام شود و هم مطلب كاملا برای مخاطب جا بیفتد.

 

تعداد تست ها و سوالات

فصل عنوان تعداد تست
1 مولکول های در خدمت تندرستی 423
2 آسایش و رفاه در سایه شیمی 451
3 شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری 270
4 شیمی راهی به سوی آینده ای روشن تر 386
مجموع 1530

 

ظاهر کتاب

در کتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز سایز و فونت نوشته ها دو گونه است. صمیمی و رسمی كه ممكن است باعث حواس پرتی مخاطب شود. صفحه آرایی، كیفیت رسم نمودار و اشكال و تنوع رنگ های به كار رفته مناسب است. طرح جلد كتاب قرص های شیمی است كه مؤلف برای دانش اموز تجویز میكند. كیفیت كاغذ به كار رفته هم خوب است.

 

جمع بندی

حجم كتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز با توجه به محتوای آن معقول و مناسب است. تعداد غلط ها اعم از علمی و نگارشی در مقایسه با حجم كتاب بسیار كم است. از ویژگی های خاص این كتاب درسنامه های قوی، تست های نشاندار و تست های سری Z برای دانش آموزان قوی تر است.

استفاده از كتاب شیمی دوازدهم تست خیلی سبز به عنوان منبع اول برای تمام دانش آموزان مفید است. بهترین زمان استفاده از آن نیز در طول سال تحصیلی و طبق برنامه آزمون های آزمایشی است.

  • نوع محصولکتاب کمک آموزشی
  • مولفمهدی براتی, نیما سپهری, یاسر عبداللهی
  • تجدید چاپ 5
  • امتیاز کاربران 4
  • سال چاپ 1399 تعداد صفحه 644
شیمی دوازدهم تست خیلی سبز

در این مقاله، تعدادی از کتاب‌هایی را خواهید یافت که به شما، چه به‌ عنوان نویسنده‌ای مبتدی و چه یک علاقمند معمولی، چیزهای بسیاری آموخته و کمک فوق‌العاده‌ای خواهند کرد.

کتاب هایی که از فیلم های اقتباسی شان بهتر هستند

از دیرباز دو رسانه سینما و ادبیات ارتباط تنگاتنگ و دوستانه‌ای با یکدیگر داشته و بر هم تاثیرگذار بوده‌اند. اغلب سینماگران از اقتباس‌هایی بر اساس کتاب‌های پرطرفدار برای گسترش بیشتر مخاطبان خود استفاده می‌کنند. از طرف دیگر این کار یک راه عالی برای دسترسی بیشتر به کتاب‌های مشهور، برای کسانی است که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند […]

کتاب هایی که از فیلم های اقتباسی شان بهتر هستند

اطمینان داشته باشید که اگر دانش این کتاب‌ها را جذب کنید، پایه محکمی برای نوشتن خواهید ساخت و به خوبی در مسیر خود قرار خواهید گرفت.

۱- «راز نوشتن؛ خاطرات کار» نویسنده: استیون کینگ (۱۹۹۹) – کتاب آموزش نویسندگی

راز نوشتن، کتاب جالبی است. چه کتاب‌های داستانی استیون کینگ را دوست داشته باشید یا نه، پیشنهاد می‌شود این کتاب را در صدر فهرست خواندن خود قرار دهید. با این کتاب می‌توانید نگاهی به درون ذهن یکی از غول‌های ادبی معاصر انداخته و ببینید چه چیزی باعث می‌شود او این قدر عالی باشد. کتاب راز نوشتن تعداد بی‌شماری اطلاعات ارزشمند درباره نوشتن را به شما می‌دهد و نوشتن را از زوایای مختلف بررسی می‌کند. این اطلاعات به ویژه برای نویسندگان داستان بسیار مفید می‌باشد، اما علاقمندان ژانرهای دیگر نیز می‌توانند از توصیه‌های کینگ بهره‌مند شوند. بخش اول این کتاب، خاطرات الهام‌بخش کینگ به عنوان یک رمان‌نویس را روایت می‌کند. از چالش‌های او به عنوان نویسنده‌ای جوان که تلاش می‌کند تا داستان‌های کوتاه را منتشر کند تا اولین موفقیت بزرگش. در بخش بعدی، کینگ توصیه‌هایی در مورد هنر نویسندگی ارائه می‌دهد. مطالب این بخش حاصل چندین دهه تجربه نوشتن این نویسنده است. در مجموع کتاب راز نوشتن را می‌توان کتاب خوب برای آموزش نویسندگی در نظر گرفت.

۲- «پرنده به پرنده؛ درس هایی چند درباره نوشتن و زندگی» نویسنده: آن لاموت (۱۹۹۴)

این کتاب یکی از موفق‌ترین و پرخواننده‌ترین کتاب‌ برای یادگیری نویسندگی و از بهترین کتاب‌ برای فرونشاندن کمال‌گرایی و هیجان‌زدگی بی‌جا درباره نوشتن است. آن لاموت نوشتن را مانند مراقبه، روح بخش می‌داند. او عقیده دارد نویسندگی حس زندگی را عمیق‌تر کرده و روح را تغذیه می‌کند. کتاب پرنده به پرنده با یک داستان خانوادگی دوست‌داشتنی شروع می‌شود، و با زبانی سرشار از خرد و شوخ طبعی، راهنمای گام‌به‌گام نوشتن و مدیریت زندگی را ارائه می‌دهد. این کتاب برای غلبه بر ترس هنگام نوشتن نیز بسیار راهگشا است و آموزش‌های خوبی دارد. در این کتاب درس‌هایی از تولید محتوا، تمرکز، و فکر کردن همچون یک نویسنده را یاد می‌گیرید. لاموت در این کتاب به شما می‌آموزد که هدف از نوشتن نباید صرفا «انتشار» باشد. بلکه نوشتن می‌تواند به خودی خود بسیار سرگرم‌کننده و رضایت‌بخش باشد. مانند کتاب راز نوشتن اثر استیون کینگ، لاموت توصیه‌های نوشتن را با خاطرات خود ترکیب کرده، این کار باعث خواندنی تر شدن کتاب های لاموت شده است و احتمالا شما را به خواندن زندگی‌نامه‌ها علاقمند می‌کند. در اینصورت مطالعه مقاله «زندگی‌نامه چی‌بخونم؟» به شما پیشنهاد می‌شود.

۳- «ذن در هنر نویسندگی؛ رها سازی نبوغ خلاق درون تو» نویسنده: ری بردبری (۱۹۷۳)

کتاب خوب برای آموزش نویسندگی کتابی هست که اثری الهام‌بخش، خلاقانه و عالی باشد. کتاب ذن در هنر نویسندگی به قلم ری بردی از چنین ویژگی های برخوردار هست. نویسنده این کتاب داستان‌نویسی چیره دست آمریکایی است که به شما کمک می‌کند تا نویسنده بهتری شوید. این کتاب پر است از مقالاتی در مورد نویسندگی، که نگاهی اجمالی به حرفه ری بردبری نیز دارند. این کتاب نکات کاربردی زیر را به شما می‌آموزد:

  1. یافتن ایده‌های اصلیسیب سبک منحصر به فرد خودسبک منحصر به فرد خودسبک منحصر به فرد خودسبک منحصر به 
  2. ساختن و توسعه دهی سبک منحصر به فرد خود.
  3. منحصر به فرد خودسبک منحصر به فرد خودسبک منحصر به 
  4. منحصر به فرد خودسبک منحصر به فرد خودسبک منحصر به 

این کتاب به مقالات مختلف تقسیم شده است، بنابراین به راحتی می‌توانید هر یک را در هر زمان که به آن نیاز دارید، انتخاب کرده و بخوانید. بردبری تأکید زیادی بر دنبال کردن خلاقیت دارد. همچنین او شما را به خواندن کتاب‌های مختلف و تماشای فیلم‌ها تشویق می‌کند. زیرا عقیده دارد کمک می‌کند تا ساختار کلی یک روایت را درک و بررسی کنید.

  • یافتن ایده‌های اصلیسیب سبک منحصر به فرد خودسبک منحصر به فرد خودسبک منحصر به فرد خودسبک منحصر به 
  • ساختن و توسعه دهی سبک منحصر به فرد خود.
  • منحصر به فرد خودسبک منحصر به فرد خودسبک منحصر به 
  • منحصر به فرد خودسبک منحصر به فرد خودسبک منحصر به

این کتاب به مقالات مختلف تقسیم شده است، بنابراین به راحتی می‌توانید هر یک را در هر زمان که به آن نیاز دارید، انتخاب کرده و بخوانید. بردبری تأکید زیادی بر دنبال کردن خلاقیت دارد. همچنین او شما را به خواندن کتاب‌های مختلف و تماشای فیلم‌ها تشویق می‌کند. زیرا عقیده دارد کمک می‌کند تا ساختار کلی یک روایت را درک و بررسی کنید.

۴-«برای نویسنده شدن» نویسنده: دروتیا برند (۱۹۳۴) – کتاب برای یادگیری نویسندگی

۴-«برای نویسنده شدن» نویسنده: دروتیا برند (۱۹۳۴) – کتاب برای یادگیری نویسندگی

۴-«برای نویسنده شدن» نویسنده: دروتیا برند (۱۹۳۴) – کتاب برای یادگیری نویسندگی

«نوشتن خوب – حتی نبوغ آمیز – قابل آموزش است.» این حقیقت زیبا، جوهره خرد شگفت‌انگیز و ساده دوروتیا برند، معلم نویسندگی خلاق در دهه‌های بیست و سی میلادی قرن بیستم است.

کتاب برای نویسنده شدن یک کتاب خوب برای آموزش نویسندگی است. یکی از اولین کتاب‌های راهنما نوشتاری، و کتابی برای علاقمندان مبتدی می‌باشد که اعتقاد دارد: نوشتن یک مسئله شخصیتی است، و فقط به استعداد اتکا ندارد. به همین منظور این کتاب بر خودآگاهی متمرکز و روال منظم تاکید بسیار دارد؛ زیرا می‌تواند یک عادت خلاقانه را در هر کسی ایجاد کند.

دروتیا برند معلمی بود که به آموزش توأم با نظم فردی، جدیت، و واقع‌بینی اعتقاد داشت. این کتاب بسیار سازمان‌یافته نوشته شده است و شامل آموزش‌هایی درباره روش‌های اصالت، تمرین، پیروی از برنامه‌ها، ملاقات با دوگانگی خود و نقش یک خود انتقادگر می باشد. همچنین دروتیا برند در این کتاب، موقعیت‌های مختلفی را توصیف می‌کند که نویسنده مبتدی در تلاش‌هایش برای نوشتن شکست می‌خورد. او با تحلیل این موقعیت‌ها، راه موفقیت را به خواننده نشان می‌دهد.

۵- «مثل یک هنرمند بدزد؛ ۱۰ نکته درباره خلاقیت» نویسنده: آستین کلئون (۲۰۱۲)

اگر فاقد الهام هستید و احساس می‌کنید برای دنیای بزرگ هنر به اندازه کافی اصیل نیستید، این کتاب را بخوانید. مثل یک هنرمند بدزد، اثری شگفت‌انگیز از نویسنده پرفروش آمریکایی، «آستین کلئون» است که به شما نشان می‌دهد دنیای موفقیت چگونه کار می‌کند. این کتاب درباره الهام‌گرفتن است. کلئون اعتقاد دارد که در دنیای هنر، هیچ چیز واقعاً اصیل نیست. او می‌گوید همه کارهای خلاقانه‌ای که می‌بینید، از چیزهایی ناشی می‌شوند که قبلاً تولید شده‌اند. این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه از تأثیر و الهام برای خلق چیزی جدید استفاده کنید، و چیزی کاملا متعلق به خودتان به وجود آورید. در این کتاب راه‌های عملی و الهام‌بخش بسیاری را می‌آموزید که به یاری آن می‌توانید ظرفیت مشاهده و استفاده از پتانسیل دنیای اطراف‌تان برای تأثیرگذاری بر خلاقیت‌ را افزایش دهید. چه خلاق باشید چه نباشید؛ در هر صورت خواندن این کتاب چیزی به شما خواهد افزود. از این کتاب ترجمه‌های متعددی وجود دارد که انتخاب بهترین نسخه را دشوار می‌سازد. به همین منظور مطالعه مقاله «نحوه انتخاب بهترین مترجم یک اثر» به شما توصیه می‌شود.

۶- «عادت روزانه نوشتن؛ نویسندگی خلاق با پنج دقیقه تمرین» نویسنده: مارگرت گراتی (۲۰۰۷)

فکر می‌کنید باید مهارت‌های نویسندگی‌ خود را گسترش دهید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ پس کتاب عادت روزانه نوشتن انتخاب درستی برای شما است. این یک کتاب برای مبتدیان و منبع عالی راهنمایی نوشتن به قلم مارگرت گراتی، نویسنده آمریکایی، می‌باشد که شامل دستورالعمل‌های مفید برای شروع نویسندگی و تمرینات مختلف است. مهم نیست که این کتاب را در کدام صفحه باز می‌کنید، زیرا به هر حال یک توصیه جذاب و بحثی مفید در مورد جنبه‌ای از فرآیند نوشتن پیدا خواهید کرد. تمرینات این کتاب طوری طراحی شده‌اند که فقط در پنج دقیقه انجام شوند، بنابراین حتی اگر مشغول‌ترین انسان جهان هم باشید، می‌توانید با این کتاب همراه شوید و بهره ببرید. استفاده از این تمرین‌ها شما را وادار می‌کند در جهت‌های مختلف فکر کنید. بهترین استفاده از این کتاب زمانی است که می‌خواهید چیزی بنویسید… هر چیزی… اما مغزتان یخ زده است. در این لحظه کتاب را باز کنید، یک تمرین انجام دهید و مانند گرم کردن قبل از تمرین بدنی، این کتاب به شما کمک می‌کند تا روحیه خود را پیدا کرده و در نهایت به نوشتن بپردازید.

کلام آخر

کتاب برای یادگیری نویسندگی زیاد است اما لیستی که ما به شما معرفی کردیم، بی شک جزء پرفروش ترین کتاب های آموزش نویسندگی محسوب می شوند. در پایان این مقاله، شاید از خودتان بپرسید اگر تمام کتاب‌های بالا را بخوانید، نویسنده بزرگی می‌شوید؟ شاید بله شاید نه. می‌توانید مطمئن باشید با خواندن این کتاب‌ها اشتباهات کمتری در کار نگارش مرتکب شده و کیفیت نوشتن شما به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت. شما با خواندن این کتاب‌ها می‌آموزید که همچون یک نویسنده حرفه‌ای پرکار باشید، وسواس داشته باشید، پویا باشید و اطلاعات خود را به روز کنید. اگر روی این سه چیز کار کنید، به عنوان یک نویسنده پیشرفت خواهید کرد.

فصل عنوان تست
1 مولکول ها در خدمت تندرستی 660
2 آسایش و رفاه در سایه شیمی 657
تست های کنکورهای سال 1400 و 1401 59
3 شیمی، جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری 404
4 شیمی، راهی به سوی آینده ای روشن تر 569
تست های کنکورهای سال 1400 و 1401 39
مجموع 2,388
4 از 5 (6)
? امتیاز شما در رابطه با این مقاله

7 دیدگاه

برای نویسنده شدن چه کتاب‌هایی بخوانیم؟


  1. برای تست

    پاسخ دهید
  2. آخر تست میکنم

    پاسخ دهید
  3. تست ۲

    پاسخ دهید
    • دیدگاه تستییییی

      پاسخ دهید
      • تستس تیتیتیتتیسدی ن

        پاسخ دهید
  4. تست

    پاسخ دهید
    • دیدگاه تستی

      پاسخ دهید

برای ارسال دیدگاه، وارد حساب کاربری خود شوید وارد حساب کاربردی شوید